סוף מעשה במחשבה תחילה – על חשיבות הייצוג של נפגע תאונה בידי עורך דין

ביום 20.2.08 נפגע אדם בתאונת דרכים, שלימים הוכרה גם כתאונת עבודה. ארבעה חודשים מאוחר יותר, הוא כבר פנה לחברת הביטוח שביטחה את הרכב בו נסע בביטוח חובה, וביקש לקבל פיצוי. שמונה חודשים בלבד לאחר התאונה, שעה שהיה מאושפז בבית החולים – אשפוז הקשור לתאונה, הוא חתם על כתב קבלה ויתור ושחרור סופי, מעין הסכם פשרה, לפיו יקבל פיצוי בסך של 3,000 ₪ מחברת הביטוח, בגין נזקיו בתאונה.

כשנה לאחר שחתם על הסכם הפשרה הנ"ל, קבע הביטוח הלאומי, אשר כאמור הכיר בתאונה כתאונת עבודה, כי לנפגע נותרו 28% נכות רפואית לצמיתות, ובעקבות הליך נוסף שניהל, הועמדה נכותו בסוף שנת 2011, בהילקח בחשבון רכיב תפקודי, על 42% נכות. המוסד לביטוח לאומי שילם וישלם כתוצאה מהתאונה גמלאות בסך של כ-800,000 ₪!

משהועמדה נכותו על שיעור כה גבוה, עתר הנפגע לביטול ההסכם שנכרת בינו לבין חברת ביטוח. בית המשפט (ת"א (ת"א) 14942-03-14 וישי נ' אליהו חברה לביטוח בע"מ (ניתן ביום 10.5.17, פורסם בנבו)) דחה את תביעתו, תוך הדיפת טענותיו בדבר טעות, הטעייה ומצג שווא נטול תום לב בשתי ידיים, ואף קבע כי בנסיבות העניין לא שימש סוכן הביטוח כשלוח של חברת הביטוח. כן קבע בית המשפט, כי הסכם הפשרה שנחתם אינו נוגד את תקנת הציבור ולא נפלו בו פגמים טכניים, רק בשל העובדה שעו"ד לא אימת את חתימת הנפגע ולא סיפק ייעוץ משפטי.

תובע זה, שיצא מההליך המשפטי כשידיו על ראשו, איבד כתוצאה מניהולו הקלוקל של ההליך סכומי כסף נכבדים ביותר. הסכם הפשרה עליו חתם עם חברת הביטוח משקף פיצוי בתיק בו היו פגיעות קלות וחולפות, בוודאי לא כאלה שהותירו נכות. כדי לסבר את האוזן, תביעתו הוגשה על סך של כ-600,000 ₪, וזאת לאחר ניכוי גמלאות הביטוח הלאומי במלואן – בעבר ובעתיד.

לא זו אף זו, בית המשפט השית על התובע את הוצאות ניהול ההליך של חברת הביטוח בסך של 7,000 ₪.

בין קהל לקוחותינו יש לא מעט לקוחות אשר ניסו את מזלם, ופנו אל הביטוח באופן עצמאי, אולם המזל האמיתי שלהם היה כאשר החליטו להיות מיוצגים, החלטה אשר שיפרה את מצבם במאות אחוזים!

הדעת נותנת שגם במקרה המתואר לעיל, פנייה לעו"ד שמצוי בתחום הנזיקין וניהול נכון של ההליך (לא ברור לאן אצה לתובע הדרך כשדרש פיצוי זמן כה קצר לאחר התאונה) היה מביא לתוצאה שונה לחלוטין.

ולא, לא כל מי שקיבל מחברת הביטוח 3,000 ₪ יכול היה לקבל מהביטוח הלאומי 800,000 ₪…  כל מקרה לגופו.

                                                                                                                                               עו"ד יואב יעקבסון

נהנתם מהמאמר? מוזמנים לשתף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
סגירת תפריט